Actueel

Water- en contactmonsters twee keer per week toetsen

Klanten van BQ Support die een water- of contactmonster willen laten toetsen, kunnen hiervoor vanaf heden twee keer per week terecht. De uitslag is dan binnen drie werkdagen bekend.

Tot op heden werden water- en contactmonsters éénmaal per week getoetst. Op woensdagochtend inleveren en op vrijdag aan het eind van de dag de uitslag. Die snelle uitslag wordt zeer gewaardeerd maar als een monster op woensdagmiddag of donderdag binnenkomt, duurt het ruim een week voordat de uitslag bekend is. Vanaf nu worden deze monsters tweemaal per week getoetst. Als de monsters op maandag voor 11 uur binnen zijn, komt de uitslag woensdag aan het eind van de dag. Van een monster dat woensdag voor 11 uur binnenkomt, is de uitslag op vrijdagmiddag bekend. "De mogelijkheid om snel een uitslag te krijgen wordt daardoor veel groter."

Met het lelieseizoen voor de deur, zullen er komende periode weer regelmatig watermonsters bij BQ Support binnenkomen. "Spoelwater of lekwater van kisten bemonsteren op virus geeft goed inzicht in hoe schoon het proces is", zegt Van Leeuwen. Hetzelfde geldt volgens hem voor een contactmonster, ook wel veegmonster genoemd. "Door speciale filterpapiertjes over de verwerkingslijn te halen, krijg je inzicht in hoe schoon het is en wat de kritische punten zijn die aandacht behoeven. Een goede controle. Veel bedrijven maker hier slim gebruik van."